Marketing społecznościowy cieszy się ogromną popularnością głównie dlatego, że przy niewielkich nakładach finansowych można często osiągnąć naprawdę dobre efekty. Poza aspektem finansowym, wymienić można także szereg innych korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych w kampaniach marketingowych.
Ekspozycja wizerunku
Obecność w sieci pozwala na dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów. Ciekawe i przydatne treści (content) mogą być udostępniane przez kolejnych użytkowników, co sprawi, że nie będzie konieczności inwestowania w reklamę.
Zwiększenie ruchu w witrynie
Użytkownik, którego zainteresują dostępne na profilu danej marki treści, będzie bardziej skłonny do kliknięcia w odnośnik umieszczony w BIO i dzięki temu zapozna się z ofertą strony internetowej czy sklepu.
Pozyskiwanie partnerów biznesowych
Aktywne prowadzenie kont w mediach społecznościowych może zainteresować potencjalnych partnerów. Poczucie identyfikacji z marką, wspólnej wizji lub wartości przekonuje zarówno osoby, które chcą dokonać zakupu, jak i te, które chciałyby z marką współpracować.
Podnoszenie pozycji w wyszukiwarkach
Wyszukiwarki wciąż są najpopularniejszym sposobem na znalezienie potrzebnych informacji. Kliknięcia w linki umieszczone w social mediach mogą zwiększyć ruch na stronie, a tym samym sprawić, że pozycja firmy w wyszukiwarce będzie większa, dzięki czemu więcej osób będzie mogło zapoznać się z jej ofertą.
Redukcja wydatków na marketing
Mimo iż dużo mówi się o ucinaniu zasięgów przez największe serwisy społecznościowe i konieczności inwestycji w płatne reklamy, nie da się ukryć, że bezpłatne publikowanie treści otwiera możliwości, które jeszcze kilka lat temu nie były dostępne przedsiębiorcom. Wciąż jest to najtańszy sposób na zwiększenie swojej widoczności i zdobycie nowych klientów.